Lobataan makkaraa!
Mömmölä kertoo tänään makkarasodasta lähinnä Atrian ja HK:n välillä. HK Ruokatalon kaupallinen johtaja Antti Lauslahti kommentoi, että "Kun on kaksi vahvaa kilpailijaa, joilla on samanlaiset tuotteet, kaupan aktiviteetit ratkaisevat, kumpi johtaa".Mutta millä vaikuttaa kaupan aktiviteetteihin? Itse olen tehnyt aikoinaan ruohonjuuritason markkinointitutkimusta (lue: pakannut makkaraa altaaseen) eräässä suurimmista Citymarketeista. Noin neljän kuukauden aikana ei kummankaan mainitun makkarakeisarin edustaja tehnyt oikeaa lobbaustoimintaa. Kävivät kyllä tiedustelemassa tilannetta ja esittelemässä uusia tuotteitaan, mutta esim. pienimuotoista lahjontaa hyllyntäyttäjille ei ollut havaittavissa. Hyllyttäjät päättävät laitetaanko kaksi vai neljä riviä blöötä esille; kauppias ei sitä jokapäiväisessä kaupankäynnissä tee.
0 kommenttia:
Lähetä kommentti
Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]
<< Etusivu