Bella Berkele
"BELLA - a quality product that retains its value". Näin hehkuttaa tienvarsimainos. Mutta miksi englanniksi? Siksikö, että uusi yhteistaho on ulkolainen? Vai siksi, että on katu-uskottavampaa puhua vierailla? Vai siksi, että kolme neljästä veneestä menee vientiin? Ei vaan siksi, että ollaan liian laiskoja käännöstöihin ja siksi, että samaa linjaa voidaan viedä globaalisti läpi tarttumatta pikku yksityiskohtiin kuten tämä.Webbisivuilla sama homma jatkuu. Vaikka tullaan .fi-päättyiseen domainiin, niin ollaan taas Lontoon puolella. Kielivalikosta erikseen valitsemalla päästään toki Savon puolelle, mutta sama slogan-linja jatkuu.
Kertokaa minulle missä vaiheessa suomalainen veneenostaja on lakannut luottamasta Suomessa tehtyyn suomalaiseen tuotteeseen? Ei niin missään helvetin vaiheessa. Siksi on parempi yrittää edes kotimarkkinoilla säilyttää kotimaisuusaspekti korkealla kummelin päällä näkyvissä ja puhua ihan in Finnish.
Homma kusee flickor o pojkar.
2 kommenttia:
Varmaan joku muukin ollut vittuuntunut Bellaan ja käynyt tuikkaamassa Bellan tehtaan täällä Kuopiossa tuleen...
Jäbän linkit ei muuten skulaa...
Joo, ironista eikö? :) Linkit kunnossa...
Lähetä kommentti
Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]
<< Etusivu