sunnuntaina, kesäkuuta 18, 2006

Lorem ipsum - no no no!

Verkkoviestinnän suunnittelija graafikon kanssa täräyttää asiakkaan eteen leiskan. Värit ja kuvat toimivat, rakenne on kunnossa ja... LOREM IPSUM. Ei näin. Tekstin osuus on liian helppo täyttää loorem laarumilla ja kokonaisuus kärsii. Asiakas ei saa kunnon käsitystä kokonaiskokemuksesta minkä websivu pyrkii antamaan. Ja juuri siksi on äärimmäisen tärkeää, että myös teksti kirjoitetaan leiskaan. Ei sen tarvitse olla äärimmillineen hiottu; se riittää, että asiakas kokee ehdotelman omakseen. Ja bonuksena ollaan jo ongittu paljon enemmän asiakkaan viestintätavoitteista --> suunnittelu helpottuu entisestään ja asiakassuhde kiinteytyy.

Toim. huom. Tämä on näkemys PK-sektorilta. Hyvä muistutus myös isompiin saappaisiin.

4 kommenttia:

10:57 ap. , Blogger Junakohtaus kirjoitti...

Leiska ja käsikirjoitus pitää esitellä erikseen.

 
11:04 ap. , Blogger Sanat on kirjoitti...

Tarkennus: Tämä pätee parhaiten tilanteisiin, joissa sisällöntuotanto jää pääosin asiakkaan käsiin. Silloin lorem ipsumia tungetaan tuutti täyteen, mutta suht pienellä vaivalla saadaan rakennettua asiakkaan näköinen "tekstikulissi".

 
6:42 ip. , Blogger Junakohtaus kirjoitti...

Eihän niille nyt jumalauta pidä antaa sellaista, mitä ne eivät ole ostaneet. Se on moraalitonta.

 
11:26 ip. , Blogger Sanat on kirjoitti...

Heh, lasku perään. ;)

 

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu