Asuntomainontaa
Äsken välähti. Huoneistoesittelyissä käy tuhansia ihmisiä viikoittain ympäri Suomen niemeä. Jokaista eri asuntoa ihmettelevä ihminen edustaa tiettyä sosiodemokraattista ryhmää, ainakin pääpiirteittäin. Mainospointtiin: erinäköisiä pienkohderyhmiä kokoontuu jokaiseen näyttöön, ja suoraan valveutuneen mainostajan haaviin.Tämähän on loistavaa tilaa käyttää hyväksi! Sisustusliikkeiden tuotteita, näyttäviä juomapulloja keittiössä, hajustepulloja (tuoksu!) kylppärissä, you name it. Taitavasti toteutettuna tämä olisi elävää tuotesijoittelua siinä ympäristössä, missä potentiaaliset asunnonostajat saattaisivat viihtyä. Sanomattakin on selvää, ettei epämiellyttäviin kohteisiin kannattaisi liikaa satsata, ellei mielleyhtymään sitten löytyisi juuri sopivaa tuotetta.
Igglo tässä nyt väistämättä tulee ensimmäisenä mieleen, joka voisi lähteä ideaa eteenpäin kehittelemään. Yhteistyökuvio kun jo on kunnossa.
Samaa ideaa voisi myös jalostaa Ruotsissa paljon tapahtuvaan asunnonmyyntikoristeluun. Mitäpä niistä huonekaluista ja koriste-esineistä mitään maksamaan, kun ne voisi saada ilmaiseksi hyvin perusteltua mainospaikkaa vastaan?
7 kommenttia:
Me ollaan tehty tuota ja hyvin on toiminut.
Hyvä. Ja osoitus siitä, että samoja ideoita keksitään uudestaan.
Asiaa helpottaa huomattavasti jos asiakkaana on kiinteistövälittäjä. Saa räätälöityä melkoisia win-win ratkaisuja.
Näin ajattelin, siksi Igglon näenkin tässä omaavan erinomaisen mahdollisuuden.
Huoneistokeskus on vielä vuosia mielenkiintoisempi vaihtoehto. Itseasiassa Igglohan tekee perinteisestä näyttökeskeisestä välittämisestä tarpeettoman. Korvamerkintä, kollaus, kauppa. Eli ihmisten juokseminen tapahtuu lähinnä verkossa, ei niinkään näytöissä.
Igglon näen tässä siksi, liitto akselilla Igglo-Taivas on jo valmiina. Siis vielä vahvempana kuin normaalissa asiakkuussuhteessa.
Tuohon näyttöjen kokonaan loppumiseen en jaksa uskoa, koska se on sen verran isoa kansallishupia aina sunnuntaisin juosta näyttelystä toiseen. Vähenee toki, muttei lopu. Kuuluu kategoriaan sanomalehti vs. verkko.
Taivaassa on OPKK:n tili.
Se näyttöjen sosiaalipornoulottuvuus on totta, mutta se ei tuo taloudellista lisäarvoa.
Lähetä kommentti
Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]
<< Etusivu