perjantaina, kesäkuuta 16, 2006

Bullshit Bingo

Olen tässä huvikseni tutustunut erinäisten mainostoimistojen sivustoihin. Huvikseni siksi, että pakkohan sitä on nauraa kun samaa BS-bingomateriaalia luvataan kustannustehokkaaseen hintaan. Normaali asiakaslupaus kajahtaa jotenkin tähän tapaan: "Mainostoimisto NN tarjoaa kokonaisvaltaista markkinointiviestinnän suunnittelua ja toteutusta kustannustehokkaasti. Mainostoimisto NN haluaa edistää asiakkaan liiketoimintaa luomalla erinomaista mainontaa ja tuottaa asiakkaalle aitoa lisäarvoa".

Niinpä. Tämän kaltaiset tekstit eivät anna mitään. Eivät sitten yhtään mitään. Nämä tekstit ovat kuin huonosti suunniteltuja työhakemuksia, missä yksinkertaisesti listataan itsestäänselvyyksiä. Ei lisäarvoa. Ei kenellekään.

Mitä sitten voitaisiin kertoa? Mainostoimistothan ovat luovia, näin väittävät. Missä ovat ne tarinat, joista niin paljon kuulee puhuttavan? Ne tarinat, jotka tempaavat asiakkaansa suurelle rahantekomatkalle. Jätän pallon nyt teille, arvon lukijat. Haastan teidät vastaamaan oivaltavasti, ilman kauppakorkeakoulun kirjoja. Ollaan luovia. Ja tehokkaita, tottakai.

2 kommenttia:

10:34 ap. , Blogger Konsonantti kirjoitti...

NN keskittyy tarjoamaan brändille optimaalisen vaikuttamisen koko kentässä; kattavan strategian ja eri medioissa ja kanavissa toimivan luovan idean, jotta brändi saavuttaa sille asetetut myynti- ja asiakasuskollisuustavoitteet niin Suomessa, Pohjoismaissa kuin Baltiassakin.

Ajatuksenamme on olla luova siellä missä luovuudella on suurin kaupallinen merkitys eli myynnin kehittämisessä ja brändin arvostuksen kasvattamisessa.

Olemme sitoutuneet pitkäjännitteiseen yhteistyöhön, jossa luovuuttamme, osaamistamme ja arvoamme voidaan mitata. Me haluamme yhdistää analyyttisen ajattelun, älyn ja pelottoman luovuuden.

Näitähän riittää. Mainonnalla ja brändin arvostuksella on muuten varsin vähän tekemistä toistensa kanssa.

NN tarjoaa erikoisosaamista brändikonsultoinnin ja markkinointiviestinnän strategian osa-alueilla sekä brändien kansallisen positioinnin ja mainonnan konseptoinnin alueille.

 
2:02 ip. , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Bingo!

 

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu