keskiviikkona, toukokuuta 10, 2006

0 comments

Blogini täytti eilen viikon. ulkopuolisia kommentteja on kertynyt huikeat 1 kpl, Antille siitä piste. Tavoitteenani on 200 prosentin kasvu seuraavan viikon aikana. Tiedän, haastetta riittää mutta rima on nostettava korkealle.

Mikä siis neuvoksi? Millä markkinoin blogiani paremmin? Millä tavalla kehitän itse tuotetta kiinnostavammaksi?

Tuotteen osalta ratkaisuna on varmasti differoituminen. Kilpailukentässä markkinajohtajana näen "Mainonta on syvältä" -blogin, mikä on aidosti erittäin asiantunteva ja ajankohtainen julkaisu. En tiedä kykenenkö samalle tasolle informaation suhteen, joten suuntaanko ehkä humoristisempaan suuntaan? Se ei toisaalta lisää uskottavuuttani blogini alkuperäisen tavoitteen, eli paremman työpaikan saamisen suhteen.

Toisaalta huumori kiinnostaa aina. Mitä jos kirjoittaisin uusiksi esim. kaikki M&M:n artikkelit? Sarkasmia ja ironiaa säästelemättä. Hmm, siinä voisi olla ideaa. Faktahan on se, ettei uusia ideoita ole. On vain paranneltuja ja yhdisteltyjä versioita.

Entäpä markkinointi? WOM on käynnissä, ja siitä saa oman osansa suhteellisen laaja kaveriverkosto. Mutta se ei riitä. ei alkuunkaan. Markkinointibudjettina on €0, joten pitää olla luova. Pitää olla guerrilla. Pitää hiipiä. Pitää yllättää. PAM PAM PAM. Plussapisteitä kenties.

Todellisuus iskee kasvoille. Tuotetta ON kehitettävä. Se kehittyy aktiivisesti kirjoittamalla. Blogini ei ole oikeasti tuote mitä kauppaan, vaan tuotteena on oivaltavuus. Ja sujuva kynä.

2 kommenttia:

5:38 ip. , Blogger Antti kirjoitti...

Tuotteeseen kannattaa panostaa. Blogisi on se konkretia, mitä sinulla on tarjota.

Uskomatonta, että Mainonta on syvältä mielletään markkinajohtajaksi. Olihan sen ainoa alkuperäinen tavoite herättää subjektiivisten ajatusteni ja kokemusteni kautta jonkinlaista keskustelua markkinoinnista, viesinnästä, kommunikaatiosta ja mainonnasta. Tai edes saada ihmiset ajattelemaan asioita läpi.

Menestys on mahdollista, jos homma on se kuuluisa "sun juttu", teet sen eteen töitä ja uskot onnistumiseesi.

Budjetin rajallisuus on niitä asioita, jotka pitäisi pystyä kääntämään voitoksi.

 
8:22 ip. , Blogger Sanat on kirjoitti...

Näinhän se on. Niin kuin mainitset, alkuperäinen tavoitteesi oli varsin rajattu, mutta realistinen. Tuotteesi toimii, joten se myy itse itseään.

Jatketaan vääntöä. Lapa jäähän ja nimi lehteen.

 

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu