tiistaina, syyskuuta 26, 2006

How to do a Volkswagen ad.

Helmut Krone opasti aikoinaan mainoskirjoittamisen (jaloa) taitoa Volkkarin mainontaa hyväksi käyttäen. Seuraavana mm. Luke Sullivanin kirjassa "Hey Whipple, Squeeze This" julkaistu ohjeistus Copy Wonderlandiin.

1. Look at the car.

2. Look harder.
You'll find enough advantages to fill a lot of ads. Like the air-cooled engine, the economy, the design that never go out of date.

3. Don't exaggerate. For instance, some people have gotten 50 m.p.g. and more from a VW. But others have only managed 28. Average: 32. Don't promise more.

4. Call a spade a spade. And a suspension a suspension. Not something like "orbital cushioning."

5. Speak to the reader. Don't shout. He can hear you. Especially if you talk sense.

6. Pencil sharp? You're on your own.


Tämän tarinan opetuksena on se, että tämä on loppujen lopuksi aika simppeliä hommaa tämä mainonta. Toki mopo saa karata välillä käsistä ja se on jopa suotavaa. Mutta välillä on hyvä palata lähtöruutuun kulkematta Cannesin kautta.

Omena on omena. Amen.

1 kommenttia:

10:15 ip. , Blogger Askinstoo kirjoitti...

Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

 

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu