keskiviikkona, syyskuuta 27, 2006

Seduction

Sedu tekee sen taas, Sedu laajentaa. Mutta tällä kertaa ei pysytäkään maamme rajojen sisäpuolella, vaan suuntana on Phuket, Thaimaa. Kerho-lehden (3/06) pääkirjoituksessa Suomen ravintolapäällikkö S. Koskinen kertoo suunnitelmistaan avata SK-yökerho hyvin kauas tois puol jokkee. Hienoa! Erittäin hienoa!

Kyse on ennen kaikkea palvelukulttuurin viennistä. Kulttuurista, jonka tasoa me suomalaiset jaksamme kritisoida, vaikka kansainävälisessä vertailussa siihen ei ole mitään syytä. Uskokaa minua, olen sen verran monta baaria ja baarinlattiaa nähnyt niin kotona kuin tuolla ulkona.

Seuraavana valloituskohteena Sedu näkee ehkäpä Ibizan. Sielläkin so called palvelua on suunnattu enemmän brittiläisille räkänokille kuin enemmän varoissaan oleville kohderyhmille.

Vielä propsit nimestä: Seduction ei jätä kylmäksi.

Ps. Tämä ei ole maksettu mainos. Olen vain aina pitänyt Koskisen tekemisistä. Sedu puhuu vähän, tekee paljon. Ja kunnolla. Hattua nostan.

5 kommenttia:

3:35 ip. , Blogger Mikko kirjoitti...

Sedun kaava:
1. Sedu haistaa trendin
2. Sedu adoptoi trendin
3. Sedu kutsuu "early adapterit" (lue: julkkikset)ja tarjoaa heille mukavan VIP-tilan, kuplivaa ja samanhenkistä seuraa
4. Massat seuraavat mukana
5. Uutuuden viehätys laantuu, julkimot loikkaavat uuteen paikkaan (Sedun)
6. Ikärajoja alennetaan - nuoriso bailaa ankarasti
7. Järjestyshäiriöt yms. astuvat kehiin
8. Viranomaiset kohauttelevat kulmakarvojaan ja jatkoajat menevät katkolle
9. Sedu pistää lapun luukulle ja uutta pökkyä pesään

Toimii!

 
4:01 ip. , Blogger Sanat on kirjoitti...

Osapuilleen noin. Mutta suurin syy Sedun menestykseen on mielestäni jatkuva uudistautuminen, yksikään kapakka ei seiso samanlaisena 6 kuukautta kauempaa. Ja tietenkin se, että osaa myydä myös huonosti menestyvät juottolansa pois - kovaan hintaan.

 
9:42 ap. , Blogger Antti kirjoitti...

Mut toi on niin v***n kertakäyttöistä ajattelua, että oksettaa ihan ilman viinaksiakin.

Toi on nimenomaan rappeuttavaa ja se tie, joka lopulta tuhoaa ne eurooppalaisen kulttuurin rippeet, jotka vielä ovat olemassa. Siinä ei muutama hassu museo paljoa paina.

Sama kuin yhä korkeamman tornin rakentamisen sijaan rikkoisi aina edellisen ja käyttäisi samat palikat uudelleen. Sama toistuu ja toistuu näennäisen uutena, eikä mitään kehitystä tapahdu.

 
10:11 ap. , Blogger Osakeyhtiö Huovinen kirjoitti...

Suomessa on tutkittu ulkomaisten matkailijoiden kokemuksia palvelun hinta-laatu -tasosta.
Tulos: välttävä.

Tämä ei siis tarkoita sitä, etteikö Suomessa saisi hyvää palvelua, vaan kielii sitä että hinnat ovat liian korkealla - tietysti henkilökustannuksista johtuen. Noh, mitä tehdä kun ei palkkoja juuri voi laskeakaan? Pakko panostaa edelleen laatuun.

Ongelmana suomalaisessa palvelukulttuurissa on se, että palvelun taso vaihtelee laidasta laitaan. Aivan liikaa heilahtelua.

 
12:14 ip. , Blogger Sanat on kirjoitti...

Erinomainen pointti tuo sinun vertailu. Mutta, mutta. Olen edelleen sitä mieltä, että palvelun taso on yleisesti hyvää, poikkeuksia tietenkin löytyy.

 

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu