perjantaina, syyskuuta 29, 2006

Lapland Magazine



M&M Jenni Witikkala 28.9.2006

Uusi Lapland Magazine välittää Suomi-kuvaa maailmalle. Aihepiirit liikkuvat matkailusta ja urheilusta muotiin ja designiin.

Liikelehdet lanseeraa Lapland Magazinen päätoimittaja Hanna Kourin johdolla. Ulkoasusta ja taitosta vastaavat Saku Heinänen ja Timo Tervoja Suunnittelutoimisto BOTH:sta. Liikelehdet on perustettu Lapland Magazinea varten, eikä sillä ole vielä tässä vaiheessa muita suunnitelmia.

Lehteä myydään muun muassa Akateemisessa Kirjakaupassa, Stockmannilla ja Sokoksessa. Tämän lisäksi lehti on saatavilla Finnairin kaukolennoilla ja odotustiloissa sekä tärkeimmillä kansainvälisillä matkailu-, muoti- ja designmessuilla. Ulkomailla lehteä myydään yli 20 maassa muun muassa pääsponsori Luhdan sekä muiden ilmoittelijoiden ja sponsoreiden tiloissa, Moskovassa myös lehtikioskeissa. Lehti ilmestyy englannin lisäksi myös venäjäksi. Lapland Magazinen painosmäärä on 100 000 kappaletta, joista kotimaan jakelun osuus on 20 000 kappaletta.

Luhta on lehden pääsponsori ja näkyy sivuilla myös ilmoituksin. Suomalaisten brändien ja matkailualan yritysten sponsoroinnista ja ilmoittelusta tulee 90 prosenttia lehden tuotoista. Lokakuun 2. päivä ilmestyvän ensinumeron 124 sivusta 25 on ilmoituksia. Lehden hinta on 5,50 euroa.


Kunnianhimoinen tavoite. Mikä omaan silmääni pahiten iskee, on painotuotteen nimi. Lapland Magazinen pitäisi kertoa Lapista, ei Suomesta. Harhaanjohtavaa viestintää, mikä samalla vahvistaa kuvaa Suomesta kliseisine poroineen ja jääkarhuineen. Tällä tavalla viedään pohjaa siltä kovalta työltä, jota on Suomen matkailunedistämisen eteen tehty. Suomi alkaa Hangosta ja siihen pitää myös markkinoinnissa keskittyä. Kääk, alanko saarnaamaan? Lopetan. Toisaalta, se on ihan hyvä että välillä nousee tunteet pintaan kirjoittaessa tylsästäkin aiheesta. Se merkitsee intohimoa.

Poro on parasta, silakka vähän parempaa.

0 kommenttia:

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu