Pekoniburger tuplana, kiitos.
Bisnes.fi tuo tuoreessa numerossaan esiin luolamiehen. Miehen, joka ei mussuta rucolaa vinaigretten saattelemana. Miehen, jolle ainoa neitseellinen öljy löytyy konepellin alta. Miehen, joka on mies.Mainostoimisto Leo Burnettin viime vuoden lopulla tekemän tutkimuksen mukaan seitsemän kymmenestä amerikkalaismiehestä ei samaistu heille kohdistettuun markkinointiin. Miesten mukaan mainonnalla ei ole yhteyttä heidän arkeensa tai asenteisiinsa.
Seitsemän kymmenestä on häkellyttävä tulos. Kertooko se siitä, että mainonnantekijät eivät yksinkertaisesti tee kotiläksyjään ja mainontaa tehdään oletuksiin perustaen? Unohdetaan tutkimustulokset ja mennään mutulla päin pekonivuorta.
Loppujen lopuksi kysehän on siitä, että kuvitellaan ihmisten käyttäytyvän tavalla A. Ongelma syntyy siinä vaiheessa, kun samat ihmiset käyttäytyvät tavalla B, vaikka haluaisivat käyttäytyä tavalla A. Ehkäpä tämä vääristää myös tutkimustuloksia, koska esim. focus group -haastattelut tuottavat kuvaa ihmisten halusta toimia, eikä niinkään todellisuudesta.
Ateria pikkuporkkanoilla ja light-kolalla, kiitos.
0 kommenttia:
Lähetä kommentti
Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]
<< Etusivu